sobota 18. srpna 2018

#SoloTrip - Den 1: Verona

Celé jaro a velkou část léta jsem strávila plánováním, přemýšlením a váháním nad způsobem trávení svých pomaturitních prázdnin. V jednom jsem měla jasno - nutně potřebuju někam vypadnout. Sama. A přestože se původní megalomanské plány scvrkly na týdenní výlet, stačilo prvních pár minut v autobuse cestou do Itálie, a věděla jsem, že na tyhle zážitky nikdy nezapomenu.

Do Flixbusu směr Verona jsem v Praze nasedla v pondělí v 21:05. Přestože pár dnů před odjezdem jsem si začala ťukat na hlavu, proč to celé vlastně dělám, když jsem vešla do autobusu, najednou byly všechny pochyby pryč. Autobus byl poloprázdný a všichni, kteří necestovali ve skupině tak měli pro sebe celé dvojsedadlo. Cesta z Prahy do Verony trvá asi 11 hodin a kdybych se už pár kilometrů za Florencem nezačala v šortkách a tílku klepat v překlimatizovaném autubusu zimou, šlo by o relativně příjemnou cestu.

Jelikož mě v ubytování čekal check-in až za čtyři hodiny po příjezdu do Verony, doštrachala jsem se s nacpaným batohem na hlavní náměstí Piazza Bra a rozhodla se čekání trávit nicneděláním. Během chvíle se začalo náměstí plnit a když jsem se rozhodla na chvíli přetrpět chůzi v dešti s batohem (při které jsem měla sto chutí závaží v podobě notebooku zahodit do nejbližší popelnice), kolem veronské Arény už stály davy turistů a pořádně dlouhá fronta na vstupenky. S tlačícím se davem jsem se ocitla v uličce plné luxusních obchodů typu Dolce & Gabbana, Dior a Victoria Secret. Zatímco jsem se s krosnou na zádech prodírala ulicí, moje materialistické já si závistivě prohlíželo nakupující s dvěma taškami oblečení na každé ruce a výlohy obchodů, kde bych mé cestovní kapesné padlo nanejvýš na nákup ponožek.

Nejsem zrovna fanda hostelů, takže mi nezbylo nic jiného, než si najít kapku dražší ubytování, které ale poskytovalo dostatek soukromí, pohodlí a bylo navíc jen pár minut pěšky od centra.

Samotné památky mě nikdy nebavily tolik, jako bloudění zapadlými uličkami a nasávání atmosféry města mimo hlavní proud výletníků. Díky mému nulovému orientačnímu smyslu se mi povedlo za odpoledne projít všechna zajímavá místa, která jsem chtěla vidět (a odřít si paty z nových sandálů). Všechny důležité památky jsou totiž v okruhu asi kilometru kolem centra a dají se snadno obejít pěšky.

Začít doporučuji na náměstí Piazza Bra, kde najdete asi nejvýznamnější symbol města, veronskou Arénu. Amfiteátr pochází asi z 1. století našeho letopočtu. Využívaná byla v minulosti jako mučírna a popraviště, jako ubikace místních prositutek, pořádaly se tu gladiátorské hry, lov býků speciálně cvičenými psy, jezdecké závody i představení artistů ... V současnosti v Aréně probíhají několikrát ročně festivaly a koncerty všech druhů hudby od opery až po moderní pop a rock. Svůj koncert tu tak odehráli například Pink Floyd, Whitney Houston, Paul McCartney, Alicia Keys nebo One Direction.

Kousek za Arénou najdete Juliino dům (Casa di Giullieta) se slavným balkonem, který se objevil v mnohých filmových adaptacích této Shapespearovské tragédie. Vedle balkonu najdete taky Juliinu sochu, o které se říká, že pokud si sáhnete na její pravé prso, přinese vám štěstí a věčnou lásku.

No ...

Já budu očividně muset svoje štěstí najít někde jinde, jelikož jsem se přes dav japonských turistů k balkonu ani soše vůbec nedostala a po chvíli čekání jsem si raději šla projít trhy na náměstí Piazza delle Erbe. Koupit tu můžete všechno možné od čerstvého ovoce a zeleniny, přes magnetky na ledničku až po dřevěné loutky.

Když z náměstí odbočíte do uličky Via delle Costa, dostanete s k další ze zajímavých veronských památek - Arche Scagliere, gotickým hrobkám rodu Scaglieri, který vládl ve Veroně ve 13.-14. století. Mou poslední zastávkou pak byl most Castelvecchio, další významný symbol Verony, pocházející ze 14. století.

Večer jsem tak po svém bloudění zjistila, že jsem viděla víceméně všechno, co jsem vidět chtěla (i když je toho ve Veroně samozřejmě k vidění mnohem víc, což zjišťuju teď při projíždění google map) A tak se zrodil nápad jet další den na výlet mimo Veronu, který dopadl kapku dobrodružněji, než bylo původně v plánu. Ale o tom až příště! :)

Cestovali jste někdy sami? :) Jaké nejzajímavější místo jste navštívili?