neděle 13. srpna 2017

Holistická ranní rutina

Ranní rutina. Článků a videí na tohle téma vyšly tisíce a většina z nich je vlastně skoro stejná. Tak proč číst tento? Možná proto, že je realistická a zároveň trochu jiná, než u spousty lidí. Neprobouzím se zvukem mořských vln za oknem, jako to vidíte v některých youtube videích, nechodím ráno do posilovny ani běhat na pláž, nedělám si smoothie ze zelených superpotravin ...  Nekontroluji svou "základnu fanoušků" na sociálních sítích, nechodím si pro kafe do Starbucks a pokud před sebou nemám nějakou výjimečnou akci, na obličej si nedám ani kapku make-upu a místo toho svůj čas věnuji radši aktivitám, které mi po ránu dodají pozitivní energii, dobrou náladu a motivaci do dalšího dne :)

Ranní rutina
1. Oil pulling
První věc, kterou po probuzení většinou dělám, je ajurvédská metoda "oil pulling". Vezmu si plnou lžičku kokosového oleje a zhruba 10-15 minut (někdy klidně jen 5 minut) ji povaluji v puse. Poté olej vyplivnu (ideální je vyplivnout olej do koše a ne do umyvadla) a vyčistím si zuby kartáčkem, většinou bez pasty. Olej zabíjí bakterie v ústech a celkově tak pomáhá očistě organismu. Mně se na této technice nejvíc líbí to, že perfektně bělí a čistí zuby i jazyk :)

2. Suché kartáčování
O suchém kartáčování už jsem psala v jednom z předchozích článků. Přijde mi, že co jsem s touto metodou začala, mám přes den daleko víc energie a nestává se mi, že by se mi během dne zavíraly oči, jak se mi to stávalo dřív. Kartáčování prokrvuje celé tělo, zvyšuje energii a podporuje lymfatický systém.

3. Studená sprcha
Po kartáčování přichází na řadu sprcha. Většinou začnu s vlažnou vodou a jakmile si tělo začne na teplotu zvykat, postupně ji snižuji až mám vodu nastavenou na nejnižší možnou teplotu. Stejně tak jako kartáčování, i studená sprcha rozproudí tělo a pořádně ho probudí. Taky zvyšuje imunitu a odolnost proti nachlazení, chřipkám a podobně. Navíc krásně zpevňuje pokožku a údajně pomáhá i proti stresu.

4. Journaling
Když mám ráno dost času, ráda sáhnu po deníku a píšu o všem, co mě zrovna napadne. O tom, jak se cítím, co mě čeká, na to se můžu těšit ... Občas, když mám před sebou náročný den a rozepíšu si všechno, co mám stihnout a co mi nahání hrůzu ... uvědomím si, že vlastně o nic nejde. Že jsou to všechno v podstatě blbosti a není důvod se kvůli nic stresovat.

Journaling

5. Jóga meditace
K tomu mi pomáhá jóga a meditace, které se snažím přidat do své ranní rutiny. Pár minut sezení na posteli s relaxační hudbou ve sluchátkách, pár minut soustředění na svůj dech a chvilka protažení ... a hned mám daleko lepší náladu, kterou můžu přes den dál rozvíjet :)

6. Snídaně!
Vypozorovala jsem, že v létě pro mě snídaně není tak důležitá, jako po zbytek roku. Dřív bych nebyla schopna vylézt z domu, aniž bych něco snědla. V létě mi nevadí ráno vstát, začít něco dělat a snídat třeba v deset nebo jedenáct ... nebo snídani vynechat a jíst až oběd. Říká se, že snídaně je základ dne a v určitém ohledu to tak je. Přesto stále převažuje fakt, že bychom měli poslouchat svoje tělo. Pokud nemám po ránu hlad a nechci snídat ... proč bych to měla dělat? Radši si udělám víc času na jógu nebo psaní deníku a potom si udělám pořádnou snídani - lívance, kaši, ovocný salát ... Nebo snídani prostě přeskočím. Svět se nezboří :) V jiné dny se ráno probudím a vyloženě se těším, až si něco na snídani vyrobím ... Věřím, že naše tělo ví nejlíp, co zrovna potřebuje.

Jaký je váš recept na dokonalý start dne?

7 komentářů:

  1. Zdravé ráno, jak by mělo vypadat u každého :)♥ ps: ta fotka se mi neuvěřitelně líbí! :)

    Https://yourvee.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Hezke, kokosovy olej je super, vzdy mi prijde, ze teprve po nem mam zuby opravdu vycistene. Tvuj clanek me docela inspiruje k napsani vlastnimu, ale protoze muj blog je.zameren na foto, asi to necham na obdobi, az bude prave "idealisticke" s tim, ze t doplnim realitou doma �� Jdu se podivat na kartacovani :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zkoušela jsem oil pulling, ale přišlo mi to hrozně nechutné a nedokážu v puse ten olej udržet. Studená sprcha? :O To bych asi nezvládla :D A pokud jde o mě a o snídani, nikdy ji nemůžu vynechat. Většinou se probudím a už mám hlad. Jinak na to suché kartáčování se hned podívám zaujalo mě to.
    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to zezačátku taky přišlo nepříjemný :D ale nějak jsem si zvykla a už mi to tak nepřijde ... A se studenou sprchou chce začínat pomalu no :D Ale dodá to fakt hrozně moc energie!

      Vymazat
  4. Ve všední dny mám celkem problém si ráno nějak výrazněji užít. Vstávám tak 30 minut před tím než odcházím z bytu a zvládám jen ranní hygienu a pobalení věcí. O víkendu si ráda užívám ticha, pořádnou snídani a čtení. Četla jsem knihu Zázračná rána a vím, že bych tu svojí ranní rutinu měla nějak zlepšit, jen je pro mě nějak těžké to ranní vstávání :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Rána jsou úžasná. Vždycky si užívám, když vstanu brzo a využiju tu chviku klidu před perným dnem. :)

    OdpovědětVymazat

F