čtvrtek 29. června 2017

Co dělám, když je toho na mě moc

Prázdniny pro mě začínají už za pár hodin a já už se nemůžu dočkat toho, až si konečně udělám na chvíli čas od školy, učení, hodin autoškoly, známých obličejů, které vídám každý den ... a nechám za sebou všechny starosti, stres a napětí z posledních týdnů. V následujícím článku najdete moje osobní tipy pro chvíle, kdy máte pocit, že se na vás všechno valí, nevíte, co dřív a zároveň se vám nechce dělat vůbec nic. Občas tyhle chvíle zažívám, i když toho reálně moc na práci nemám, jen je toho na mě psychicky prostě moc. Kromě tipů a nápadů pro relax a lepší náladu si můžete stáhnout a vytisknout také moje antistresové omalovánky :)

Jak se vypořádat se stresem

Článek vznikl ve spolupráci s internetovým obchodem iamcute.cz, kde najdete spoustu krásných, originálních vychytávek pro vaše diáře, motivační deníky a podobně. Najdete tu třeba úžasné washi pásky, propisky a tužky, které můžete vidět na fotkách v tomto článku :)

Mandaly
Od malička jsem mandaly měla strašně ráda. Dřív jsem si tiskla hotové z internetu a relaxovala u nich tak, že jsem si je vybarvovala. S různými antistresovými omalovánkami se teď roztrhl pytel a najdete je skoro v každém papírnictví i supermarketu. Já ale nejvíc vypnu, když si sama mandaly kreslím podle sebe. Papír, tužka, černý fix, kružítko, relaxační hudba v pozadí ... a všechny starosti jdou stranou.
Na e-shopu iamcute.cz najdete spoustu krásných tužek, fixů a deníčků, se kterými půjde kreslení samo :) Pokud nemáte zrovna nápad a chcete jen vypnout, můžete si stáhnout některou z následujících mandal a jen vybarvovat.

antistresové mandaly ke stažení

STÁHNOUT

Seznam cílů
Jedním z důvodů těchto "nálad" u mě je fakt, že si neumím moc dobře zorganizovat čas. Buď odkládám povinnosti na později, až je toho na mě prostě moc a nebo naopak nemám do čeho píchnout a připadá mi, že jsem celé dny vlastně strašně neproduktivní. V tom mi pomáhá motivační deník (o kterém jsem už psala tady), do kterého si píšu dlouhodobé i krátkodobé cíle. Můžete si napsat své životní sny a cíle, kterých chcete dosáhnout během několika let, můžete si napsat úkoly, které chcete splnit během týdne nebo nápady, co byste mohli podniknout o prázdninách ... :)
Když seznamy nezůstanou strohé, ale uděláte je pěkně barevné, přidáte třeba fotky a podobně, bude to ještě víc motivační :) 

Lepící páska na fotce je opět z e-shopu iamcute.cz :)
seznam cílů

Jóga & meditace
Jóga a meditace jsou pro mě asi nejúčinnější obranou proti stresu a špatné náladě. Nejvíc mi pomáhá jin jóga a tzv. restorativní jóga. Důležité je, aby cvičení nebylo příliš fyzicky náročné a nad moje síly, protože to bych potom byla ještě víc naštvaná a zklamaná, že mi to nejde. Radši v těchto "stavech" dám přednost pomalé, klidné józe, při které si protáhnu tělo, odpočinu si, na nic netlačím, nic se nesnažím dělat dokonale ... Prostě se jen napojím na svůj dech a plynu :)

Pro inspirace doporučuji tato videa:

Melissa McLeod- Oceanside Restorative Yoga
Jennifer Raye - Mindful Yin Yoga
Yoga with Adrienne - Yoga For Healing & Meditation
Boho Beautiful - Yin Yoga Fusion


Volné psaní
Psaní je jednou ze základní terapeutických technik. Pomáhá lidem, trpícím depresemi, poruchami příjmu potravy nebo jakýmikoliv dalšími psychickými problémy. Já si píšu deník v podstatě od malička. Někdy nenapíšu několik dní ani řádek, někdy popíšu klidně deset stran. Psaní mi pomáhá utřídit si myšlenky, udělat si pořádek v tom, čemu věřím, co je pro mě v životě důležité a čím bych se naopak měla přestat zabývat, protože mě to jen a jen ubíjí. 
Vezměte si tužku, papír nebo deník a pište cokoliv vás napadne. Nemusí to dávat smysl, snažte se jen psát, jak vám běží myšlenky, nezastavovat a nepromýšlet příliš to, co chcete napsat.

mandala

Co vám pomáhá proti stresu a špatné náladě? :)

7 komentářů:

  1. Moc krásný a inspirativní článek. Mě se nejlépe odbourává stres v kuchyni - miluju pečení a pak taky hlavně snězení mého výtvoru :))

    https://wantbefitm.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) To je taky super "metoda" ! :))

      Vymazat
  2. kromě vybarvování mandal dělám vše co jsi zmínila, jen na jógu a meditace doma nemám klid, takže zajdu do jógovýho studia jen tak dvakrát týdně, teď se začalo cvičit venku v parcích, což je mnohem lepší.
    kolik jsi během života popsala deníků? :) já když jsem to počítala naposled před několika lety, měla jsem jich asi 36 ... mám velkou krabici plnou deníků ve sklepě. poslední rok a půl jsem se naučila psát si deník do wordu v počítači. myšlenky tak zapisuju mnohem plynuleji, je to rychlejší a napíšu toho mnohem víc. sice už na tom není nic kreaktivního, jako psaní rukou, dřív mě bavilo i tříbit si písmo, ale teď potřebuju hlavně psát pro tu emoční úlevu a odreagování se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tý jo, já jsem to nikdy nepočítala, ale myslím, že to bude podobné :D Mám asi deset deníků, do kterých si vyloženě píšu myšlenky z dní a pak spoustu dalších na různé jiné poznámky ... :) Do počítače jsem taky zkoušela psát, ale mě právě moc nejdou zformulovat myšlenky tak, jako když si je píšu rukou. Mám obavu, že bych to na počítači pak po sobě upravovala a nebylo by to tak upřímné :)

      Vymazat
  3. Ejjjjj veľa šťastia s vodičákom :-D Tento cieľ máme spoločný pre toto leto :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Podobne jako ty, pisu si seznamy, prani a to m dokaze opravdu vyklidnit. Uklidit si prostor, edavno jsem i opet kreslila, ale s letem me to preslo (s letem vzdy upadam, nemam naladu na spoustu veci), pak m uklidnuje sjizdeni obrazku na tumblr,pinterestu...cist :) joga taky, ale v lete na ni nejak kaslu...nejradsi jsem j delala za tmy, male svetylko...a v lete se do toho proste ne a ne dostat

    OdpovědětVymazat

F