pondělí 16. ledna 2017

Jak cvičit, když nesnášíte cvičení

Cvičení, posilovna, činky, kardio ... Nahání vám tyhle slova hrůzu nebo se vám z nich dělá špatně? Pak jste tady správně! Cvičit jsem začala asi před třemi lety, ale postupně mě cvičení přestávalo bavit, až jsem poslední rok v podstatě jen proválela a nedělala jsme skoro nic. Co mi pomáhá se do toho znova "dostat", co mě motivuje cvičit a co vás přiměje u cvičení zůstat?

Motivace ke cvičení pro lenochy


Pomalu a postupně
Jste zvyklí celé odpoledne se válet a nic nedělat? Necvičili jste už nějaký ten pátek (nebo měsíc nebo rok)? Pak nemá smysl se do toho obout najednou a jeden den se prostě zničit tak, že druhý den bude rádi, že sejdete schody. Na cvičení je super to, že můžete sledovat postupný pokrok - najednou zvládnete těžké workouty z youtube, které vám přišly jako nedosažitelný cíl, vydržíte cvičit delší dobu a váš odraz v zrcadle vypadá podstatně jinak .. Zvyšuje to tak vaše sebevědomí i chuť dál ve cvičení pokračovat. Začněte proto zlehka a postupně pomalu přidávejte, jinak půjde všechna namotivovanost do háje.

Tak aby vás to bavilo
Jednou na jaře mě napadlo jít běhat. Na Tumblru jsem viděla citáty o tom, jak je běh "nejlepší terapie", jak mi krásně vyčistí hlavu, jak při něm neskutečně zhubnu a jak mě naplní pocitem naprostého štěstí. Ráno se zkulila z postele, nahodila sportovní oblečení, nasadila sluchátka a vyběhla z domu. Po pár minutách jsem začala pochybovat, že jsou lidé píšící ty citáty duševně v pořádku. Jediné, na co jsem se mohla soustředit byly moje super těžké nohy, píchání v boku, spouštějící se rýma a představa toho, že se spoceným čelem a červenými tvářemi vypadám jak spařený vepřík.

Tak jsem zjistila, že běh není "moje věc".

Existuje snad milion druhů cvičení. Určitě se najde něco, co bude bavit i ty, kteří se považují za největší lenochy světa. Ať už je to zmiňovaný běh, jízda na kole, zvedání činek v posilovně, pilates, jóga, jumping, balet nebo třeba kick box.

Sledujte videa
Hudba dodává energii a díky ní vydržíte cvičit déle. Ještě lepší jsou ale podle mě videa. V posilovně na rotopedu jsem jednou zkoukla půlku dílu Pretty Little Liars a čas mi neskutečně utekl. Doma si většinou zapnu youtube a pouštím si videa s latinskoamerickou hudbou - nejenom, že mi dodá energii a dobrou náladu (protože všechny latino písničky jsou vesměs hrozně veselé a energické), většinou se ve videoklipech tancuje, všichni mají na sobě šortky nebo plavky ... a ty jejich nohy a zadky jsou prostě motivace sama o sobě! :D

cvičení pro lenochy

Jaký druh cvičení vás baví? Máte nějaké tipy, které vám pomáhají držet se vašeho cvičebního plánu ? :)

4 komentáře:

  1. To je super článek :-D :-D u toho běhu jsem se pobavila :-D Ale k večeru se běhá líp, mám to radši než ráno :D :D. Já mám vesměs ráda sport, běhání mi nevadí, ale asi spíše preferuji posilku, plavání apod :-)))! Skvělý blog :-)!!

    voguetheresa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju :) Zkoušela jsem běhat víckrát :D a je fakt že večer to bylo lepší ... jenže se mi zas na druhou stranu nechce běhat po tmě :/

      Vymazat
  2. To jsou skvělé tipy. Je fakt, že mě občas moc nechce, ale vždy se přemluvím jít alespoň běhat na orbitrek. Pustím si k němu nějaký film a hned je mi lépe.

    OdpovědětVymazat
  3. Podle mě je nejdůležitější mít motivaci. Opravdu chtít... Pokud nechceme, nebudeme mít podnět k začátku, pokračování... Musíme chtít něco dělat... Dále najít sport, který nás bude bavit... Je hloupost se nutit do něčeho jenom proto, že to dělají ostatní. To nás pak bude taky odrazovat. Začněte pomalu, postupně přidávejte, neznechucujte si to, dělejte si to příjemné, jak nejvíc to jde... Potom nemusíte řešit nic jako „Jak cvičit, když to nesnášíte...“ :)

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat

F