čtvrtek 9. června 2016

Spěte méně, pijte méně, jezte více!

Ve zdravé výživě se objevují stále nové a nové poznatky a stará pravidla a myšlenky se stávají překonanými mýty. Některým z nich ale pořád věříme a ani nás nenápadně o nic pochybovat - bereme je jako samozřejmost. Ignorujeme biorytmus svého těla a signály, které vysílá - protože větší pozornost věnujeme tomu, co "říkají odborníci" !

Spát musíte alespoň 8 hodin denně
Je logické, že spát bychom měli jít když je tma a vstávat, když začne svítit sluníčko. Bohužel v současné společnosti, kdy musíme ráno v zimě za tmy vstávat do školy/práce jde přirozenost stranou. Nicméně pořád platí, že kratší kvalitní spánek je lepší, než 10 hodin převalování, házení sebou ze strany na stranu s hlavou plnou stresujících myšlenek. A taky před půlnocí máte hlubší spánek, proto se vyplatí jít spát dřív a dřív ráno vstávat :)

spící jack russel teriér


Pijte co nejvíc vody
Pokud pijete nestatečně, máte méně energie, sucho v krku, může se vám točit hlava, zhoršit pleť apod. Pitný režim je důležitý, ale přehánět by se nemělo nic. Někomu může vyhovovat pít 5 litrů vody, někomu stačí dva. Příliš velké množství tekutin zatěžuje ledviny a může paradoxně způsobovat další vážně zdravotní problémy. Takže pijte tak, jak vám to vyhovuje a ne podle toho, co říká pan Google nebo nějaká chytrá kniha !

Limonáda na Garden Food festivalu v Olomouci

Váš kalorický příjem musí být menší než výdej (abyste zhubli)
Tuhle informaci najdete v každém článku o hubnutí. Úplná pravda to ale není.Samozřejmě, pokud se cpete od rána do večera a celý den ležíte, pak asi nezhubnete. Za prvé ale pokud špatně pochopíte tuto informaci, budete si myslet, že musíte spálit více kalorií než VŠECHNY kalorie, které do sebe dostanete v jídle. A to je blbost! Energii potřebujeme na to, abychom mluvili, chodili, dýchali, čůrali ... Část energie spotřebujete prostě jen na to, abyste tělo udrželi na životě. Část energie se tedy "odečte". A co s tím zbytkem? Nezáleží jenom na množství kalorií, ale na druhu jídla, které jíte. Pokud sníte dva rohlíky, váš kalorický příjem bude možná menší než když sníte čtyři banány, ale myslíte že budete vypadat o něco štíhlejší? Ne! Když se podíváte například na některé lidi na raw stravě, tak konzumují obrovské množství kalorií a stále jsou zdraví a štíhlí. Záleží totiž na tom, jestli jíte vyvážená jídla, plná vitamínů a zdravý prospěšných látek nebo jen prázdné kalorie. Toto pravidlo o hubnutí tudíž taky neberte moc doslova a zbytečně se jím nestresujte :)

Oblečení a podložka na jógu

Žádné komentáře:

Okomentovat

F