úterý 5. ledna 2016

Co mi pomáhá, když jsem na dně

Občas mě přepadne pocit, že bych se na všechno nejradši vykašlala. Přijde mi, že nic nemá cenu, že se mi nic nedaří a smůla se na mě lepí, jak se dá. Nejradši bych si do sluchátek pustila smutné písničky, zahrabala se do postele a spala bych ... Dokud bych se neprobudila, do nějakého lepšího světa. Takhle to ale nefunguje a prospat celý život s nadějí, že až se probudíme, bude líp - to by byla jenom ztráta času. A toho není nikdy dost. Pokud míváte podobné stavy, snad vám pomůžou mé tipy, jak si zpříjemnit den/život. Jak si zvednout náladu a v té všudypřítomné beznaději uvidět alespoň něco pozitivního :)

Začněte den s hudbou
Vstávat  za tmy, když víte, že není ten den zrovna nic moc, na co by se dalo těšit .. je na nic. Komu by se chtělo v takové dny vylézt z vyhřáté postele? Co mě osobně vždycky dokáže alespoň o něco zlepšit náladu a nakopnout mě, je hudba. Když ráno vstanu, hodím na pyžamo župan a do sluchátek si pustím playlist sestavený z těch nejenergičtějších a nejveselejších písniček, které jsem kdy našla.

Jezte hezké jídlo
Jíst zdravě je jedna věc. Zdravá strava člověku zlepšuje zdraví, zvyšuje energii a podobně .. Ale jíst jídlo bez chuti, které vám vlastně vůbec nechutná, ale jíte ho jen proto, že jste někdy viděli, že je to "zdravé", to na náladě nijak nepřidá. Mě třeba udělá vždycky radost a zvedne mi náladu, když si udělám čas na to, abych si připravila jídlo, které bude dobře chutnat i vypadat. Nemusí to být nic složitého. Místo neochucené kaše bez chuti stačí přidat čerstvé ovoce, oříšky a semínka. Do čaje si dát trochu mléka nebo citron a med. Do rizota přidat při vaření trochu rostlinného mléka a čerstvých bylinek. Do zeleninového salátu přidat kromě koření třeba jednoduchou zálivku - z olivového oleje, citronu a balzamikového octa nebo arašídového másla a sojové omáčky ...  


 
Žijte jógu
Jóga není jen cvičení. Je to způsob relaxace, způsob myšlení, způsob stravování. Jóga je životní styl a praktikovat některé zásady joginské filozofie, by mohl každý. Cvičení jógy mi vždycky pomůže se úžasně uvolnit a zlepší mi náladu. Co se týče stravování, člověk by měl o jídle přemýšlet - jednoduše jíst, pokud máme hlad a přestat, když jsme plní. Měli bychom také alespoň trochu omezit jezení masa, které obsahuje tzv. "otisk násilí". Kromě cvičení a stravování bychom měli být upřímní k ostatním i sami k sobě, mít se rádi, za to jací jsme, nebát se zkoušet nové věci a nic/nikoho nesoudit příliš brzo.



Knížky & čaj
Vždycky jsem byla celkem knihomol, ale poslední dobou jsem si čím dál méně schopna najít čas na čtení. Snažím se k tomu ale momentálně vrátit, protože čtení dokáže člověka úplně vytrhnout z běžného života a na chvíli ho přenést do úplně jiné reality. Je to jeden z nejlepších pocitů, co znám, když si zalezu do postele, zabalím se do deky a začtu se do dobré knížky. K tomu hrnek kávy nebo čaje (já miluju vůni kávy, ale paradoxně mi káva jako taková moc nechutná a jsem spíš čajíkový typ) a je to perfektní ...

2 komentáře:

  1. Pekný článok :) s hudbou, knižkou, čajom-v mojom prípade s kávou a ceruzkou v ruke je aj ten najsmutnejśí deň o niečo lepší :)
    Me and my ART

    OdpovědětVymazat
  2. To je hezký :) je to pravda, když nad tím ale tak přemýšlím, je zajímavý, jak má každý člověk jiný způsoby, jak si tak nějak pomoc z toho dna)) ty písničky to stopro budou, no já se vždycky uzavřu do svý hudební bubliny s velkýma sluchátkama a nejvíc mě pak naštvou ty lidi, co nechápou, že na mě nemají mluvit :D ..takové to čtení a čaj je taky super, mně i dost pomáhá běhání a hlavně taky třeba "zahodit" telefon a všechny sociální sítě a jít jen se psem nebo něco dělat doma a vůbec si nevšímat okolí :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

F