sobota 18. července 2015

Jak jsem zhubla 5 kilo - cvičení, zábavné kardio, motivace (3.část)

Třetí, poslední část série How I Lost 10 pounds - dneska o cvičení :)


Když nesnášíte kardio ...

Určitě nejsem sama, kdo nerad dělá kardio. Osobně miluju pilates a jógu a většina mého cvičení se skládá právě ze "zpevňovacích" cviků ve stylu pilates. Na angličáky, high knees a podobně moc nejsem. Nicméně je kardio stále nejlepším spalovačem kalorií a tuků.

Začněme tím, co je to vlastně kardio. Kardio je aktivita, při které se vám zrychlí dech a zvýší tepová frekvence. Když se dostanete do kardio zóny, poznáte to tedy celkem snadno - jste udýchaní, začínáte se potit ... Díky tomu pálí tělo velké množství kalorií a kardio se tak stává ideálním typem cvičení, pokud chcete zhubnout. Pokud posilujete, můžete mít vytvarované svaly, ale je možné, že je ani neuvidíte právě proto, že vám je překrývá vrstva tuku. Ale co když vás to skákání a běhání prostě nebaví a dělat to nechcete?
Vykašlete se na klasické kardio workouty. Nenuťte se do ničeho co vás nebaví. Stejně byste u takového cvičení dlouho nevydrželi a akorát by vám to mohlo celkově zprotivit jakékoliv cvičení, takže by se mohlo stát, že byste se za chvíli vrátili k válení doma na gauči.





Zábavné kardio

Jak už jsem řekla, kardio je přesto velmi účinné a neměli byste ho úplně vynechávat. Možná ale ani nevíte, co všechno se za kardio počítá a možná že najdete něco, co by vás skutečně bavilo. Kromě cyklistiky, běhu, plavání nebo míčových sportů si můžete místo kardia jít intenzivně zahrát třeba frisbee, tenis, skákat na švihadle, tancovat, skákat na trampolíně, dělat hula hooping  ... Nezapomínejte na to, že byste se při kardiu měli zapotit a zadýchat. Pokud se vám tohle stane třeba u luxování, malování stěn v pokoji, pobíhání po obchodech při každodenním dobíhání na autobus - gratuluji, to je váš kardio workout.

Pokud jste ochotni dělat i známé kardio cviky, zkuste je alespoň různě kombinovat se cviky, které vám tolik nevadí. Třeba udělejte pár angličáků a potom posilujte, nebo cvičte váš obvyklý workout a proložte ho vždycky pár minutami joggingu. Udělejte ze cvičení kreativní činnost, upravte si vaši "workout routine" tak aby vás bavila a tuky se budou pálit skoro samy :)

Pěkné oblečení

Co si budeme povídat, přece jen cvičit ve vytahaných teplákách a starém tričku nemotivuje člověka tak, jako když na sobě má pěkné sportovní oblečení. Ideální je nosit oblečení, které vám obepíná postavu a vy vidíte všechny svaly - i tuky, kterých se chcete zbavit. Neříkám, že musíte mít drahé značkové oblečení (nevím jak vy, ale já osobně bych si sportovní podprsenku Nike za 1500,- nekoupila #soc), ale kupte si barevné, veselé sportovní oblečení třeba v H&M, nebo i F&F a Lidlu mívají občas pěkné kousky :)




Workout Regularly

Největší chyba, kterou jsem ze začátku dělala, bylo nárazové cvičení. Jeden den jsem cvičila jako blázen, přetáhla jsem si všechny svaly a druhý den mě bolelo celé tělo, takže jsem se nemohla skoro postavit. Blbost, blbost, blbost. Je lepší cvičit pouhých deset minut denně, ale KAŽDÝ den, než to jednou přehnat a potom se několik dní jenom válet a stěžovat si, jak vás bolí každý pohyb. Ideální je cvičit alespoň půl hodiny, protože po dvaceti minutách tělo začne teprve spalovat tuky. Také je dobré udělat si třeba jednou za týden odpočinkový den, kdy necháte svému tělu prostor pro regeneraci a odpočinek.

Nezapomínejte, že naše tělo dokáže vydržet téměř cokoliv - musíte o tom přesvědčit jen svoji mysl! Cvičení je především o vašem vlastním odhodlání, motivaci, disciplíně a vytrvalosti ...

Přeju vám zdravý, krásný a spokojený životní styl <3

10 komentářů:

  1. Moc pěkný článek! :) I když nejsem taky velký fanoušek kardia, stejně ho cvičím. Angličáky nesnáším, ale furt je to nejúčinější cvičení. Na kardia můžu jen doporučit blogilates. Účinná cvičení a hlavně strašně zábavná! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Jojo, nezapíram, že jsou velmi účinné :D ale stejně se jim vyhýbat. Radši cvičím tak, aby mě to bavilo a abych měla z pohybu radost :) Blogilates mám ráda, i když teď radši cvičím sama a workouty si přizpůsobuji podle sebe :)

      Vymazat
  2. super článok, ja cvičím doma už dlhšie a snažím sa čo najčastejšie na plaváreň a na bicykel a podobne, doma máme aj rotoped a mini trampolínu :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak to je super, obzvlášť trampolínu bych doma brala. Uvažuji, ale že bych chodila i na jumping do fitka :)

      Vymazat
  3. Veľmi pekný článok! Myslela som, že cez prázdniny budem mať viac času na cvičenie, ale zdá sa mi, že mám ešte menej ako cez školu :D Každopádne, super článok a krásny dizajn :)
    GlitterCircus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)) Taky to tak mám :D ale upřímně, přes všechny prázdninové aktivity.. Nejvíc mi dává zabrat to horko :D nejsem vůbec schopna cvičit

      Vymazat
  4. super článok ! :) ja cvičím 6-krát do týždňa už nejakých tých pár rokov a stravujem sa zdravšie a je to fakt omnoho lepšie :) a asi som jedna z mála, ktorú baví cardio :D hlavne beh :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běh mě jakž takž taky baví .. :D

      Vymazat
  5. Bezvadný článek, úplně mě motivoval, abych od zítra začala, v tom vedru to není nic moc, ale člověk se o to rychleji začne potit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to mě moc těší :) Je to děs, to je fakt. Ale jak je člověk tak spocený tak si aspoň pak případ, že pořádně zamakal :D

      Vymazat

F