úterý 4. února 2014

Happy 15th Birthday ...

Patnácté narozeniny
Dneska je mi 15 a když už mám ty narozeniny, napadlo mě napsat nějaký spešl narozeninový článek. Jenže o čem? .. Osobně miluju přehrabování ve starých fotkách, smát se nad tím jak jsem vypadala a co všechno se změnilo. A právě o tom bude dnešní článek. Mimochodem .. přijde mi šílené, že že ve svém věku můžu říct co jsem dělala a co jsem byla před "deseti lety". Čas vážně plyne neskutečně rychle.

děti na karnevale

Páté narozeniny jsem slavila s příbuznými na chatě na Suché Rudné v Jeseníkách. Moje mamka má narozeniny jen necelé dva týdny přede mnou, takže jsme slavily spolu.Jelikož jsme v té době asi neměli funkční foťák, z chaty skoro žádné fotky nemám ..
Další ze zajímavějších událostí toho roku byla první - a taky poslední - besídka baletu. Chodila jsem tam ani ne rok - přece jen já a balet, to nejde dohromady. Jinak to pro mě nebyl příliš významný rok. Jezdili jsme za babičkami, na výlety, před Vánoci jsme byli na Mikulášské nadílce ve fitku .. V létě jsme byli na dovolené v jižních Čechách. Poté se mi povedlo chytit salmonelu a strávit tři dny v nemocnici.

Sestřenice a bráška / Rodinný výlet do Brna / Baletní besídka

Rodinný výlet do Brna

Baletní besídka
Šesté narozeniny

Když mi bylo šest, byl to poslední rok, kdy jsem narozeniny slavila jen s rodinou. Další roky už do narozeninových akcí vstoupili kamarádi. Šesté narozeniny jsem opět slavila s mámou, tentokrát nevím důvod, každopádně se sešla rodinka a slavilo se dohromady. Ten rok zamrzl výjimečně ve městě rybník a tak se dalo bruslit venku.

Bruslení na rybníku v Prostějově

Kromě toho jsme v zimě byli třeba na Olomouckých šibřinkách. Také jsem měla v šesti letech svoje první kolečkové brusle. Ale hlavně jsem se ten rok musela rozloučit se školkou a nastoupit do první třídy, kam jsem šla se svou tenkrát nejlepší kamarádkou.

Doma s bratrem / Šibřinky / Besídka v MŠ / První den na základce

Tancování v pyžamech

Šibřinky Olomouc

Besídka v mateřské školce

První den školy

Hned po škole jsme jeli do Olomouce, na "slavnostní oběd". Přijeli totiž příbuzní z Ameriky (které jsem předtím v životě neviděla).

Návrat z USA / Oblečení na první školní den

Rodinná oslava

Nástup do první třídy

Oslava sedmých narozenin

Když mi bylo  7, měla jsem první oslavu s kamarádkami. Byla ta oslava s maskami, dělali jsme blbosti, nalepovaly jsme si barevné umělé nehty, hrály na klavír...

Dětský oslava sedmých narozenin

Holčičí narozeninový dort k sedmým narozeninám

Taky jsme jako vloni byli v únoru na šibřinkách v OL - moje maska byla "Karibská noc" a měla jsem taky svou první besídku v klavíru.

Šibřinky v Olomouci

Hodina klavíru
V jazykovce, kam chodím už od školky se pořádaly tematické večírky a i já na nich parkrát byla. Jednou jsme s kamarádkou trochu blbly ... no a dopadlo to tak, že jsem druhý den skončila na chirurgii se zlomenou nohou. Večer jsem z večírku ani nemohla odejít a museli jsme si vzít taxíka ..

Párty v jazykové škole Big Ben

Zlomená noha
Následovala má první oslava, kde jsem byla jenom hostem - super oslava s bowlingem, karaoke, a ježděním výtahem nahoru a dolu po budově tennis clubu. No a nakonec jsem dostala své první vysvědčení a svůj úplně první mobil - skoro pravěký růžový siemens. Letní dovolenou jsme strávili týden v Chorvatsku a týden v Černé hoře.

Karaoke párty
   Poslední den školy

Rybaření v Chorvatsku
Dětská oslava osmých narozenin

V osmi letech jsem měla ultra-růžovou oslavu ... Růžová byla výzdoba, dort, i oblečení mě a všech pozvaných kamarádek ... Byla to taky doba, kdy byla v plném proudu mánie W.I.T.C.H. - osobně jsem musela mít každý měsíc nové číslo časopisu, měla jsem panenku, podkolenky, tričko, podložku na stůl, povlečení ...

Osmé narozeniny
    Dětský dort s jedlým papírem WITCH

V létě jsme toho roku byli v Krkonoších a potom v Bulharsku. Tou dobou se mořem prohnal uragán Bura, takže byla voda místy naprosto ledová. Přesto to ale byla úžasná dovolená a bylo z ní spousta zážitků a hlášek. Z pláže Sinemoretz, což byla asi nejkrásnější pláž, kde jsme do té doby byli, jsem si ale taky odnesla jednu ne tolik pěknou vzpomínku - jizvu na pravé půlce tváře ..

S maminkou a bratrem / Sinemoretz / v restauraci v Bulharsku / po cestě v McDonald's / řeka Ropotamo v Bulharsku / vodopády v Krkonoších

Rodinná fotka na pláži v Bulharsku Krapetz
   Sinemoretz pláž v Bulharsku

Na obědě v restauraci v Bulharsku

Hřiště u McDonald's

Plavba po Ropotamu v Bulharsku
Mumlavský vodopád v Krkonoších

Sourozenci

V devíti letech jsem měla oslavu, na kterou jsem pozvala asi deset spolužaček, se kterými jsem se pomalu ani normálně moc nebavila, takže to bylo trochu divné .. Každopádně, doteď si pamatuji, jak jsme si dělali svoji módní přehlídku - vytahaly jsme snad všechno oblečení z mé skříně a potom jsme se fotily ..

Dort k devátým narozeninám
  Módní přehlídka na oslavě narozenin

Koncem roku jsem byla v jazykovce na svých prvních Cambridgeských zkouškách z angličtiny - byly to takové zkoušky na nic, které vám nikde neuznají, přesto to ale určitě byla velká zkušenost, alespoň už jsem byla psychicky připravená na další zkoušky (KET) - které jsem dělala vloni. Shodou náhod se na těchto zkouškách sešlo asi osm lidí, kteří jsou teď momentálně mí spolužáci, tři z nich potom moje nejlepší kamarádky.

Cambridge zkoušky z angličtiny Starters
  Jazyková škola Big Ben

V létě jsme byli se školou na první, a zároveň předposlední škole v přírodě - v Jedovnici. Přestože to místo, rybník s mrtvými rybami, chata i většinu aktivit jsem naprosto nenáviděla, mám z toho týdne spoustu vzpomínek. Na dovolenou jsme toho roku nejeli nikam k moři, ale pár dní jsme strávili v Praze a pár dní na chatě Desné v Orlických horách. Kromě toho jsem taky byla na "špionském" příměstském táboře, ale v polovině týdne jsem onemocněla, takže jsem nemohla podniknout půlků výletů.

Nejlepší kamarádky na škole v přírodě

Vesnice Peklo

Pyžamová oslava desátých narozenin

Když mi bylo deset, měla jsem velkou pyžamovou oslavu, kde nás bylo deset. Byl to předposlední rok, kdy jsem slavila narozeniny s velkou partou lidí, protože už se každý bavil jen s určitými lidmi a prostě už to nebylo ono .. Tou dobou jsem byla naprosto zamilovaná do filmu 10 things I hate about you (10 důvodů proč tě nenávidím), takže jsem kromě ostatních dárků k narozkám dostala soundtrack, podložku na stůl a pár dalších věcí s tímto filmem.
   Oslava desátých narozenin

Ve škole jsme měli "Den naruby", kdy se holky měli převléknout jako kluci a kluci jako holky (ten retard uprostřed na fotce jsem já). Děda šel do důchodu, což pro mě byla skvělá zpráva. Děda pracovat jako řidič autobusu a když jsme byli u babičky a dědy na návštěvě, bylo dědu těžké zastihnout, protože byl pořád v práci. Teď jsme konečně mohli jezdit k prarodičům častěji a potkat tam dědu :)
 Den naruby

Řidič autobusu

Stejně jako předešlý rok, i tentokrát jsme byli na škole v přírodě. Nevím proč, ale tahle mi přišla mnohem lepší a skoro se mi ani nechtělo domů.

Škola v přírodě
V létě jsme potom byli na dovolené v Polsku - a to ne účelem levných nákupů, ale k moři. Baltské moře je sice velmi studené, ale jelikož bylo to léto docela horko, bylo to super. Nejlepší byly ale stejně písečné duny nedaleko městečka Leba - písečná poušť v Polsku uprostřed lesa ..

Dovolená v Polsku u moře
Słowińský národní park písečné duny

V zimě jsme potom jezdili na různá jednodenní lyžování a jako Vánoční dárek jsme mimo jiné ten rok dostali týden v Praze. Bylo to super - Vánoční stánky, výzdoba, stromeček .. ^^

Vánoce v Praze na náměstí
   Lyžování na Annabergu

Dětská oslava jedenáctých narozenin

Jedenáctá oslava byla poslední velká oslava. Lidí bylo sice méně než loni, stejně jsme se ale nějak rozdělili a oslava nedopadla vyloženě nejlépe .. Jinak zima nebyla nijak příliš významná - jezdili jsme lyžovat, bruslit, jinak nic zvláštního.

Bruslení na kluzišti na náměstí v Olomouci
V létě jsme jezdili spíš na výlety, nebo jsme chodili na městské akce - koncerty, letní kino, ....

Zámek Lednice / Koncert Rybičky48

Zámek Lednice   Koncert Rybičky 48 v Prostějově

Nejdůležitější událost toho roku přišla až v září, kdy mi bylo něco přes 11 a půl a nastoupila jsem do primy na osmileté církevní Cyrilometodějské gymnázium. První den školy byla tradičně mše na zahájení roku a po obědě potom odjezd na seznamovací kurz na Starou Vodě.

Školní seznamovací kurz Cyrilometodějského gymnázia v Prostějově

Cesta vlakem
Tatry Slovensko
Tatry
Oslava dvanáctin byla naprosto jiná než všechny oslavy předtím. Hlavně proto, že jsem ji neslavila s deseti patnácti lidmi, ale jen s nejlepší kámoškou. U nás jsme si dali dort, dárky a potom jsme jeli do Olomouce, do kina na film Guliverovy cesty. V létě jsme potom byli na úžasné dovolené na Slovensku. Osobně nejvíc vzpomínám na pltě a aquapark v Popradu. Taky si z toho léta pamatuji přespání u babičky na zahradě, kde se sešli všichni příbuzní, zpívalo se u táboráků a potom se spalo ve stanech. Jelikož toho dne nebylo příliš teplo, ráno když jsem se ve stanu probudila, pěkně mě bolelo v krku. Dopoledne jsme potom jeli do bubenické škole skupiny Jumping Drums.

Aquacity Poprad Slovensko
   Pltě Slovensko
Bubenický workshop Jumping Drums

Oslava třináctých narozenin

Rok, kdy mi bylo třináct, pro mě byl vcelku dost důležitý. Našla jsem si nové přátele a  měla jsem nejskvělejší oslavu ze všech. Což je zvláštní, protože jsme se se všemi teprve seznamovali, nicméně tolik srandy, smíchu až jsme pomalu brečeli, a tolik úžasných vzpomínek za jeden jediný večer .. to byla paráda. V zimě jsme jinak byli pár dní lyžovat Koutech nad Desnou v Jeseníkách. Odjeli jsme o den dřív, jelikož chata ve které jsme byli byla naprosto příšerná a taky proto, že byla ten týden nehorázná zima (asi - 20°C). Když jsme chtěli odjet, přestalo nám fungovat auto, takže táta musel zavolat odtahovku. S bratrem a mámou jsme mezitím kus cesty jeli vlakem. Mezitím volal taťka, že auto je zprovozněné a tak nás nakonec nabral na nádraží v půli cesty ..

Zima v Koutech nad Desnou
    Zasněžený park v Prostějově

V létě jsme byli po dlouhé dohadování kam vlastně pojedeme, na dvoutýdenní dovolené na řeckém ostrově Thassos. Pláže i moře bylo krásné, ovšem věc na kterou nikdy nezapomenu byla terasa na našem prvním ubytování (vystřídali jsme 3 apartmány) .. Na první pohled vypadal starý dřevěný přístřešek prostě nic moc .. ale když tam člověk seděl a díval se dolů na opuštěnou pláž .. byla to nádhera. Taky mě naprosto okouzlilo horské městečko Panagia, které bylo úplně jiné než zbytek turisticky zaměřeného ostrova.

Plaž pod klášterem na Thassosu
   Menhiry na Thassosu
Terasa George Studios Thassos
   Terasa u moře na Thassosu
Taky jsem byla ten rok na dalším školní kurzu, který jsem si hrozně užila, byla tam vážně sranda, a to hned první večer, kdy jsme měli ve vylosovaných dvojicích, svázaní k sobě za nohu plnit úkoly. Další úžasná aktivita byla, když jsme měli vymýšlet scénky na téma "nejhorší rande" .. Scénka naší skupinky byla ze všech nejkratší, nejtrapnější a prostě nejhorší .. ale to jak jsme se nasmáli při vymýšlení a nacvičování, to pro mě bylo přednější.

kurz osobnostního rozvoje Cyrilometodějského gymnázia v Prostějově
zdroj: cmgpv.cz
Vánoční rodinná fotka
Oslava čtrnáctých narozenin
Na své čtrnácté narozeniny jsem byla nemocná a brala jsem antibiotika, kvůli kterým jsem ani nemohla mít pořádný dort. Rodinná oslava žádná nebyla, ale oslavu s kamarády jsem si nenechala ujít. Kamarádka má narozky v březnu, tak jsme si řekly, že budeme slavit spolu - na bowlingu & pizze.Celé to byla celkem rychlá akce, pořád jsme nebyli domluvené na žádné dautm a jednou ve škole jsme se pořád dohadovaly kdy to bude, a tak se nějak stalo, že jsme se domluvili prostě na odpoledne.
   Improvizovaný dort ke čtrnáctým narozeninám

V zimě jsme byli lyžovat s rodinou a taky byli se školou na lyžáku, z kterého je taky spousta vzpomínek (obzvlášť trapasů) - ať už výlety do extrahlubokého sněhu, nebo debaty na pokoji ..

Lyžařský kurz Cyrilometodějského gymnázia v Prostějově

Lyžování na Annabergu

V létě jsme byli znovu v Řecku, akorát na jiném místě - Mytikas, Preveza. V místech kde jsme byli bylo asi nejkrásnější moře, které jsme kdy viděly. Obzvlášť na ostrově Lefkáda, konkrétně pláž Porto Katziki, bylo moře vážně dokonalé, průzračně modré ..

Villa Pappas Kanali Řecko
   Moře na ostrově Lefkáda

Lefkáda pláž Porto Katziki
   Pláž v oblasti Mytikas Řecko
Opalování na pláži
Při cestě z Řecka jsme ještě tři dny zůstali v Makedonii, v Ohridu u Ohridského jezera. Abych byla upřímná, jezero mě nijak nezaujalo a pláže byly docela dost špinavé, ovšem pohled z našeho apartmánu na večerní rozsvícené město, ten byl jako z úvodu telenovely Tisíc a jedna noc .. Koncem léta jsme se byly s kámoškama vyfotit u fotografa ..

Trička Macedonia Ohrid
     Vyhlídka na Ohridské jezero

Ve fotografickém studiu

Nejdůležitější událostí tohoto roku a vůbec neskutečným zážítkem bylo září 2013, kdy jsme jeli na studijní zájezd do Paříže. Pokaždé, když přede mnou někdo vysloví jméno tohoto úžasného města, když je v televizi nějaký film nebo video z Francie, pokaždé když slyším skladbu Una Mattina z filmu Nedotknutelní (na který jsme se dívali při cestě autobusem). Všechno  na tomhle zájezdu bylo prostě perfektní a nikdy na to nezapomenu ...